12 Kasım 2014 Çarşamba

Çocuk Etiketleri

Bu aralar o kadar çok anneyle tanışıyorum ki anlatamam. Her gittiğim yerde bir anne oluyor ve sohbetimiz çocuklarımız oluyor. Bu yerlere tuvaletlerde dahil. Ellerimi yıkarken bile bir anne oluyor ve çocuğunun yaramazlıklarından şikayet edebiliyor 2 dakikadır ve bir daha karşılaşması zor olan bir anneye.



Kabul ediyorum bende şikayet ediyorum kızımdan. Sinirleniyorum. Hatta annem tembihliyor sürekli sakin ol diye.

Bazen annelerle buluştuğumuzda kendimizi çocuklarımızdan ettiğimiz şikayetleri yarıştırırken buluyorum.

1. Anne:"Ay benim ki koltuğa tırmanıyor. Yaramaz bu!"
2.Anne:"Koltuk ne ki benim ki masaya tırmanıyor. Cadı bu cadı"
3.Anne:"Ah ahh keşke koltuk, masa olsa, duvara tırmanıyor. Vahşi bu vahşi."

Sanki çocuklarımızın hareketliliklerini yarıştırıyoruz. Böyle yapmaları bir zeka belirtisiymiş gibi. Onların duyabilecekleri yerlerde onlara isim takıp şikayet ediyoruz, GURURLA.

Bende kendimi kaptırıyorum. Ama geceleri yatağa yattığımda kafamı çevirip Dr. Harvey Karp'ın Mahallenin En Mutlu Yumurcağı kitabını görünce pişman oluyorum yaptığıma. Ecem'in sadece yaptığı hataları gören bir anneymişim gibi hissesiyorum. Doğru yaptıklarını değilde hatalarına odaklanan onu yargılayan, takma isimler takan biri olarak buluyorum.


Dr. Harvey Karp Mahallenin En Mutlu Yumurcağı'nda (126-127 sayfalar) diyor ki

"Bazı insanlar tüm ömürleri boyunca anne-babalarından övgü dolu birkaç sözcük duyabilmek için. bekliyor. Çocuklarınız sizinle kavga ediyor olabilir, ama düştüğünde ya da korktuğunda yine size koşacağını unutmayın. Onun kalbinde siz evin kralısınız ( ya da kraliçesi). Sevgi dolu sözcükleriniz onun kendisini gelişmesini sağlayabilir, eleştirileriniz ise yavaş yavaş karakterini zayıflatabilir.

Canınızı yakan tanımlamalar ömür boyu aklınızdan çıkmaz. Neyse ki, olumlu yorumlarda aklımızda kalır. Yani çocuğunuzun hafızasında muhafaza edeceği sözcükleri onu tanımlamak için seçerken dikkatli olun! Hepimiz hayatta zorluklarla karşılaşacağız. Kendine güvenen bunları çok daha kolay ve başarılı bir şekilde atlatacak. Sizde çocuğunuzu verebileceğiniz en iyi hediyelerden biri olacaktır..."


Bu iki paragraf bize ne kadar kötü bir şey yaptığımızı gösteriyor. Kullandığım her sözcük onların gelecekteki karakterlerini oluşturuyor. Olumsuz yaptığımız eleştiriler çocuğumuzun iyi yaptığı şeyleri umursamadığımızı gösteriyor. Bir kaç saat soluksuz kuduran bebeğimiz, yorulmasının sonucunda 2 saat melek gibi uyuyabilir. Bu uyumasını görmezden gelemeyiz değil mi?

En fazla kullandığımız sözcükleri Harey Karp bir tablo yapmış. Sözcüklerimizi bu tabloya göre değiştirebiliriz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...