26 Şubat 2015 Perşembe

Mucize'nin Günlüğü : 16. Hafta

Yakında ayaklarım gözükmeyecek :)
Mucize'nin günlüğü bu haftada hastalıklardan sekteye uğradı
. Ancak bu akşama nasip oldu yazmak. Hamileliğimin başından beri neredeyse öksürük ve burun akıntım var. Doktora gittim. Bir şey bulamadılar. E zaten hamileğim verecekleri hiç bir ilacı kullanmam. Kullansam da vicdan azabından ölüyorum. Ecem'e hamileyken çok kötü grip olmuştum. Ateşim yükselmişti. İlaç kullandım ama dakikası dakikasına içiyordum. Antibiyotik hiç kullanmadım sadece ateş düşürücüydü.

Neyse geçen hafta Ecem bu hafta koca ben onlara bakarken zaten hastayım. Çok gürültülü ve sümüklü 2. haftayı doldurmak üzereyiz.

Geçen hafta Salı Mucize'miz Burak'ı görmeye gittik. Büyüyor.( Bu ara çok gittiniz derseniz. Cinsiyetini öğrenmeyi 1 hafta daha bekleyemeyen anne baba ve aile olduğumuzdan 10 dakikada olsa uğradık, öğrendik ve rahatladık :) ) Öyle heyecanlanıyorum ki görüş günleri, ultrason için uzandığımda elimi kolumu koyacak yer bulamıyorum. Çoğu zaman kollarım başımın üstünde kalıyor :) Çünkü her gittiğimizde bu hafta çok önemli bazı parametrelere bakmamız lazım der. Benimde kalbim yerinden çıkacak gibi olur. Neyse bunda biraz alıştım. Ecem'deki kadar kalbim duracak noktaya gelmiyor.

Can kulağıyla dinlemeye başlıyorum. 16. hafta ultrason muayenesinde baktığı önemli noktalar şunlardı.

Kol ve bacak uzunluğunun haftasında gidip gitmediğine baktı. Uyluk kemiği uzunluğuna göre Burak'ın tahmini boyunu söyledi.

Karın ve baş çevresi ölçümü yaptı.

Kalp odacıklarını kontrol etti. Bu ölçüm bizim için önemli. Çünkü Ecem'de bu kontrol sırasında kalbinde beyaz bir nokta vardı. Bu nokta Ecem'in down sendromu olma oranını yükseltmişti. Ciddi kabuslar görmüştüm. Doktorumuz o noktanın oluşması için daha erken dedi. Ama aklında kalması ve onu kontrol etmesi çok hoşuma gitti. Kalp kan akışının hızını söyledi.

Plesantanın nerede olduğunu kontrol etti. Rahim ağzını kapatmıyordu. Yani bir sıkıntı yok.

Beyin gelişminin  ceviz görüntüsünde olup olmadığına baktı.

Ve en önemlisi mide boşluğunu kontrol etti.

Ben bunları kontrol ederken içimden sürekli "Ya yoksa! Ya bir sorun varsa" diye geçirip doktorun yüz ifadesini inceledim. Şükürler olsun Minik Mucize'm Burak'ımın hiç bir sorunu yok.

Doktorum "Benim için gayet sağlıklı bir bebek" deyip ultrason kontrolünü bitirdi. Bizde rahat bir nefes aldık.

Kontrolümüz bu kadarla bitmiyor. Doktorumuz  Burak Bey'den önümüzdeki 4 haftada beni neler beklediğini ve neler yaşabileceğimi dinliyorum. Bazen müneccim olduğunu düşünmeden edemiyorum. O dediği an ertesi gün o belirtileri yaşamaya çalışıyorum. Saat gibi işliyor hamile bir kadının vücudu.

Öncelikle 2li taramanın en güvenilir cevabı verdiğini söyleyip, 3 yada 4 tarama yaptırmak isteyip istemediğimi sordu. Bu konuda cevabım netti. "Hayır". Çünkü Mucize'min 2li tarama sonucu gayet iyi çıkmıştı. Kalbinde nokta çıksa bile riski çok azalmayacaktı.

İkinci önemli konuysa idrar yolu enfeksiyonu. Ben hayatımın her döneminde yaşadığımdan çok dikkat etmeye çalışıyorum. Sarı, yeşil, kahverengi ya da kokuluysa doktorunuza mutlaka başvurmanız gerekiyordu. Çünkü idrar yolu enfeksiyonu erken doğumu tetikliyor. Benim akıntım bir iki gündür yeşildi. Doktorum hemen vajinal fitil kullanımına başlamam için ilaç yazdı.

Üçüncü konu ise SU! Günde kaç lt su içiyorsam onun üstüne 1,5 lt sıvı eklemem gerektiğini söyledi. Yani günde aşağı yukarı 3,5 - 4 Lt sıvı tüketmeliyim. Bunu içinde soda, taze sıkılmış meyve suları, açık çayda giriyor. Benim gibi suyla arası çok iyi olmayan biri için bu durum zor. Saat kurdum 9 ila 21 arasında oldukça sıvı tüketmeye çalışıyorum. Çevremdekilere sürekli bana hatırlatın diyorum.


Süt Anne.

Mucize'nin Günlüğünün diğer yazılarını okumak için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...